27. 2. 2020
Společnost Automyčka Express provozuje síť autokosmetických center po celé České republice. Ve snaze zajistit co nejvyšší úroveň služeb se firma rozhodla investovat do digitálního kamerového systému. Cílem bylo, aby záznamy z kamer sloužily při řešení reklamací a pojistných událostí. Zároveň měl nový kamerový systém kontrolovat, zda personál na jednotlivých provozovnách umývá vozidla předepsanou dobu a obsluhuje pouze zákazníky, kteří jsou zaregistrováni v interní databázi.
Vzhledem k několika odlišným účelům celého systému vytvořil integrátor, firma NetRex, komplexní řešení s využitím různých typů kamer Axis, softwarových aplikací v kamerách (ACAP) a externích detektorů.Vybrané kamery instalované v mycích linkách komunikují se systémem řízení zakázek a díky ACAP aplikaci dokáží rozpoznat RZ obsluhovaných vozidel. Kamery umístěné v kancelářích na provozovnách jsou pro změnu vybaveny pohybovými detektory a kontrolním kontaktem na pokladních zásuvkách. Celkem instaloval NetRex v provozovnách přes 100 přístrojů Axis s minimálním rozlišením 1080p. To vše ovládané přes cloudovou platformu NetRex, která kromě klasického VMS řešení nabízí také pohodlné vyhledávání nahrávek dle RZ vozidel a umožňuje automatizovaný reporting.
Kamerový systém splnil zamýšlený cíl a osvědčil se při rychlém řešení incidentů v mycí lince a reklamací zákazníků. Přinesl ovšem i řadu dalších benefitů. Párování vozidla v myčce s automobily registrovanými v zakázkové databázi významně eliminuje možnost obejít systém pomocí nekalých praktik, kterých se v minulosti dopouštěli někteří zaměstnanci. Kamery instalované v kancelářích mají díky doplňkovým senzorům hned několik výhod, od přístupu k záznamům při manipulaci s hotovostí až po upozornění na neoprávněný pohyb osob.
Důvodů, proč se společnost Automyčka Express rozhodla přejít z analogové kamerové soustavy na systém založený na IP kamerách Axis, bylo hned několik. „Šlo nám především o vyšší rozlišení videa. Navíc jsme měli informace, že je možné díky doplňkovým aplikacím číst poznávací značky vozidel. To se nám jako funkce velice zamlouvalo,“ říká Richard Kettner, CEO společnosti Automyčka Express. Čtení poznávacích značek je pro provozovatele myček důležité pro kontrolu, zda personál na pobočkách obsluhuje výhradně zákazníky, kteří jsou zavedeni v interní databázi klientů. Síť kamer je navíc významným aspektem při řešení reklamací zákazníků a pojistných událostí. „Občas se najde zákazník, který si stěžuje, že jsme mu v naší myčce poškodili vozidlo. V takovém případě nám záznamy z kamer umožní rychle vyřešit převážnou většinu incidentů,“ říká Richard Kettner. Cesta ke spolehlivosti a bezproblémové funkčnosti celého systému ovšem nebyla bez překážek. Integrátor, společnost Netrex, musel zajistit napojení výstupů softwaru pro čtení RZ na systém řízení zakázek. „Výzvou bylo zejména filtrování neúplně přečtených poznávacích značek. S problémem jsme si však nakonec poradili,“ popisuje David Capoušek, CEO společnosti NetRex.
Kamery mají své místo i v kancelářích provozoven, kde pomocí detektorů monitorují pohyb osob a jsou připojeny též k pokladnám. „Díky těmto doplňkovým senzorům můžeme velmi snadno filtrovat videozáznamy, kde naše obsluha manipuluje s hotovostí, nebo získat rychlý přístup k záznamům v časech, kdy se někdo v prostoru kanceláře nachází,“ vysvětluje Richard Kettner. Tuto funkci plní kompaktní kamery AXIS F41 a kamerové hlavy AXIS F1005-E. Pro dohled vozidel a čtení RZ v mycí lince zvolil NetRex kamery AXIS P3225-V MkII. „Na kamerách běží ACAP aplikace pro detekci a analýzu RZ a díky varifokálnímu objektivu je možné zabrat sledovanou značku přesně tak, jak je potřeba,“ zdůvodňuje volbu David Capoušek. Jako přehledové kamery pak slouží modely AXIS M3045-V a AXIS M3046-V. V každé pobočce automyčky se nachází přibližně 4 až 8 kamer. Celkem umístil NetRex v síti provozoven přes 100 kamer Axis, všechny s minimálním rozlišením 1080p. Aby bylo možné některé situace řešit hned, vytvořil NetRex v centrále společnosti Automyčka Express náhledovou stěnu, která zobrazuje kamery v online režimu. Technicky je stěna řešena elegantně – dohledová stanice NetRex, mini počítač připojený k FullHD projektoru, promítá klíčové záběry ze všech provozoven na zeď natřenou reflexní bílou barvou. To vše ovládané přes cloudovou platformu NetRex, která kromě klasického VMS řešení nabízí také pohodlné vyhledávání nahrávek dle RZ vozidel a umožňuje automatizovaný reporting.
Společnosti Automyčka Express se systém osvědčil hned v několika ohledech. Kromě již zmíněné efektivity při řešení pojistných událostí a reklamací mají kamery rovněž významnou preventivní funkci. Umožňují kontrolovat, zda personál umývá vozidla po předepsanou dobu a nedochází k obcházení databáze klientů pomocí nekalých praktik. „Pouhá přítomnost kamer na provozovnách je dobrým nástrojem, který nám pomáhá v udržení vysokého standardu námi poskytovaných služeb a udržení jejich rentability,“ potvrzuje Richard Kettner, a pokračuje: „Myslím si, že jsme nasazené kamery vytěžili na maximum. Zvažujeme systém čtení poznávacích značek časem rozšířit i na další kamery tak, abychom proces dohledávání záznamů a vůbec sledování konkrétního vozidla v prostorách myčky ještě zdokonalili.“
Zdroj: Společnost Automyčka Express využívá přes 100 kamer Axis k monitoringu provozu. („Axis camera network helps in car washes throughout the Czech Republic.“, axis.com, 2020)
Řešení pro e-shopy, kompletační pracoviště a expediční sklady Kontrolujte si proces nebo expedici a na základě událostí automaticky ukládejte snímky i z...
Prezentujte průběh projektu investorům, partnerům, klientům či zaměstnancům Určitě se vám bude líbit porovnání v čase, video přehrávač časosběru přímo v platformě, TimeLapse...
Jediná kamera vám zajistí zároveň dohled, počítání návštěvníků i kolemjdoucích. A to vše včetně záznamů a analytických dat. Jak to funguje? Díky...
Jedna kamera zvládne profi online přenosy Basketbal má v Opavě již dlouholetou tradici. Organizovaně se zde hraje již skoro 80 let a v posledních mnoha...