14. 9. 2022
V žargonu internetového marketingu se konverzní poměr definuje jako statistická pravděpodobnost, že návštěvník stránek vykoná provozovatelem kýženou akci. Jde o jednu z nejdůležitějších metrik e-commerce, protože názorně ukazuje, zda zvolený obchodní model funguje.
Když konverzní poměr přeneseme do maloobchodního světa, dozvíme se z něj, kolik procent návštěvníků prodejny si v ní něco koupí. Zároveň jde o spolehlivý údaj k porovnávání mezi jednotlivými prodejnami, protože na rozdíl od čistého počtu návštěvníků konverzní poměr neovlivňují lokalita, denní doba a podobné faktory.
Konverzní poměr získáte, když počet uskutečněných transakcí vydělíte počtem návštěvníků a vynásobíte 100:
V praxi to znamená, že pokud vaši prodejnu navštíví 150 lidí, ale jen 15 z nich si něco koupí, váš konverzní poměr je 10 %. Podle Retail TouchPoints se průměrný konverzní poměr pro maloobchodní prodejny pohybuje mezi 20 % a 40 %, v tomto hypotetickém případě by tedy bylo třeba konverzní poměr navýšit.
Data k výpočtu konverzního poměru získáte snadno pomocí dohledových kamer AXIS a službě NetRex Retail Analytics. Modul Counter počítá návštěvníky s přesností až 95–99 %, zatímco modul CashDesk umožňuje propojení dohledového řešení s pokladním systémem a monitorování tržeb. Díky přehlednému analytickému panelu tak můžete konverzní poměr nejen v reálném čase sledovat, ale i snadno porovnat napříč jednotlivými prodejnami.
Nejlepším „trikem“, jak rychle zvýšit konverzní poměr, je zaměřit se na zaměstnance. Dle případové studie z roku 2021 už jen pouhé každodenní ukazování konverzního poměru zaměstnancům pomohlo během 6 týdnů navýšit konverzní poměr o 4 %. Po dalších třech měsících, školeních prodeje a důsledné zpětné vazbě konverzní poměr vyrostl z 15 % na 21 %.
K lepším výsledkům rovněž pomáhá revize pracovních sil. Počítání návštěvníků vám přesně řekne, kdy prodejnu navštěvuje nejvíc potenciálních zákazníků a kdy je naopak klid. Na základě toho můžete přesně rozplánovat směny, vyhnout zbytečně vysokým personálním nákladům a mít jistotu, že vaši zaměstnanci budou mít vždy čas na aktivní prodej.
Chcete vylepšit své sportovní vysílání, aniž byste najímali profesionální štáb? Řešení NetRex Sports Solution je zde, aby změnilo způsob, jakým vysíláte sportovní...
Řešení pro e-shopy, kompletační pracoviště a expediční sklady Kontrolujte si proces nebo expedici a na základě událostí automaticky ukládejte snímky i z...
Prezentujte průběh projektu investorům, partnerům, klientům či zaměstnancům Určitě se vám bude líbit porovnání v čase, video přehrávač časosběru přímo v platformě, TimeLapse...
Jediná kamera vám zajistí zároveň dohled, počítání návštěvníků i kolemjdoucích. A to vše včetně záznamů a analytických dat. Díky našemu inteligentnímu videoanalytickému nástroji...